Followers

Thursday, October 30, 2008

Perang Saraf Yahudi

Pada tahun 1992, perang saraf telah bermula mengenai konsep dan pegangan tentang penyelamat akhir zaman dikalangan orang-orang Yahudi. Berdasarkan kepada senario dunia yang semakin jelas mendekati tanda-tanda kebangkitan seorang penyelamat, majlis Yahudi sedunia telah merancang sesuatu yang besar untuk merosakkan pegangan dan keyakinan sebahagian umat Islam.
Bertolak dari ketakutan isi kitab Talmud, yang sebahagiannya menyembunyikan kebenaran dari Taurat dan Injil, mereka telah memulakan perang saraf dengan mengatakan bahawa konsep dan falsafah mengenai Imam Mahdi sebenarnya songsang. Mereka secara halus telah mendedahkan beberapa fenomena dan alasan yang boleh menggugat keyakinan umat Islam seluruh dunia. Meskipun persoalan Imam Mahdi bukanlah persoalan akidah yang utama, namun Yahudi percaya sekiranya umat Islam ditololkan dengan hujah mereka sudah barangpasti mereka tiada lagi pengharapan dan tempat menumpang teduh. Mereka akan jadi seperti anak ayam kehilangan ibu.
Mengikut David Ben Gurion, Seorang pemimpin Yahudi, bahawa mereka adalah bangsa yang berhak mendiami kota Al-Quds (Jurusalem) “kami bangsa terbaik, yang Tuhan pertanggungjawabkan ke atas kami kota Al-Quds dan dunia harus menerima keberadaban kami di sini.”
Lantas apabila menerima berita besar yang mencungkil kebenaran isi Taurat dan Injil, dia terus mengingatkan kaum Yahudi bahawa umat Islam tidak mungkin menyerah kalah. Mereka akan dibantu oleh seorang lekaki yang gagah dan Super Power yang akan menjahanamkan Yahudi suatu hari kelak. Ketakutan itu menyebabkan Yahudi telah berbohong kepada dunia dan umat Islam yang dungu tentang fikrah dan keyakinan sesat mereka.
Yahudi mengingatkan bahawa umat Islam jangan lalai dengan dugaan dan telahan semata-mata. Konsep Al-Mahdi adalah konsep yang bersifat mitos dan kosong. Ia adalah harapan yang tidak mungkin tercapai. Umat Islam jangan leka dengan harapan sedemikian sehinggakan mereka berpeluk tubuh dan membiarkan agama mereka dicerca oleh musuh. Sekali nampak seolah-olah bagaikan nasihat orang alim dan mursyid untuk menyedarkan umat. Rupa-rupanya nasihat itu adalah tembelang jahat yang enggan mengaku kebenaran, lantas membawa umat Islam terus jahil dan tidak memahami tentang perjuangan dan jadual Tuhan. Pemikir-pemikir seperti G.H Fanmlrdg (Jerman), Aozald (Inggeris), dan L.S Hans Ilya (berasal dari Israel) telah melakukan pembohongan besar terhadap sejarah dan tamadun umat.
Natijah dari keyakinan bahawa umat Islam sudah tertipu, Yahudi telah melancarkan kempen peperangan dengan menggeletek semua pejuang Islam di merata dunia. Membakar semangat revolusi bahawa mereka harus bangun dan berjuang bersendirian di beberapa bahagian dan juzuk dunia. Menjual senjata untuk membunuh sesama manusia seperti yang berlaku di Filipina, Acheh, selatan Thailand dan malah di beberapa Negara timur tengah. Umat Islam terbelenggu dengan perancangan halus Yahudi yang akhirnya mementingkan jihad tetapi melupakan takwa-suatu hakikat yang harus diselami dan disuburkan semula oleh semua pejuang-pejuang Islam seluruh dunia.

0 comments:

Post a Comment