Followers

Wednesday, March 25, 2009

Islam Awang Liku Versi Najib Ganti Islam Hadhari

" Patutkah kita semua memberikan ucapan tahniah kepada Dato Seri Najib Tun Razak yang dikatakan akan menjadi Perdana Menteri Malaysia yang keenam tidak lama lagi.

Benar kata Dato Seri Presiden PAS, pemimpin macam ini belum dapat kuasa dah tunjuk jahat. Beliaulah satu-satunya bakal PM yang terlibat dengan begitu banyak skandal dan salah laku dan yang paling besar kaitan beliau dengan wanita Mongolia yang dibunuh dengan kejam 2 tahun yang lalu. Siapa boleh beritahu kita semua apakah lagi dosa bakal PM selain tuduhan makan komisyen kapal selam dan pesawat pejuang sukhoi bernilai RM 900 juta.

Sekali lagi rakyat bertanya patutkah Pak Lah lantik Dato Seri Najib sebagai PM yang keenam. Mungkin dihati kecil Pak Lah sekarang berbisik semuanya sudah terlambat.

Senyuman Pak Lah sekarang dikirakan sebagai senyum sumbing yang menyimpan pelbagai cerita hiba kerana kata orang Pak Lah tidak akan khianat kepada parti Umno kesayangannya, tetapi khianat pada rakyat bukankah lebih parah.

Semasa Pak Lah naik jadi PM kelima dahulu beliau menggagaskan Islam Hadhari sebagai agenda negara dan pasti tidak lama lagi 10 prinsip Islam Hadhari ini akan dimuziumkan di Muzium Kesenian Islam atau dilongkang sahaja?

Naib Presiden PAS, Hj Mohamad Sabu adalah orang yang lantang bersuara mengatakan Islam Hadhari adalah kosmetik Pak Lah dan kalau orang baru naik jadi PM, Islam Hadhari akan digantikan dengan Islam Awang Liku versi Najib.

Kenapa Islam Awang Liku? Kerana Najib bukan ada asas agama yang lengkap, kalau cakap tentang Islam banyak diragukan, tak mustahil dia akan belajar dari Tun Mahathir. Perkembangan gerakan Islam dan dakwah itu sendiri akan semakin berliku.

Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi selepas ini akan digelar Tun Abdullah Ahmad Badawi menunjukkan beliau seorang negarawa, tetapi benarkah beliau seorang yang berjasa besar kepada negara kita Malaysia...

Pak Lah belum terlambat melantik orang lain sebagai PM...

0 comments:

Post a Comment