Followers

Wednesday, April 1, 2009

Fitnah dan ugut kepada Nizar dalam blog

 BUKIT GANTANG, 31 Mac - Pilihan raya kecil Bukit Gantang kini dicemari dengan fitnah dan ugutan melalui blog-blog dan website-website yang tidak diketahui kepunyaan siapa. Sebelum dan selepas penamaan calon banyak blog baru yang wujud bertujuan mengugut dan memfitnah calon Pakatan Rakyat dan PAS di dalam pilihanraya Bukit Gantang, YAB Hj Nizar Jamaludin.

Semalam Dato' Mustafa Ali meminta para Penyokong Pakatan Rakyat supaya bertenang dan tidak menimbulkan sebarang kekecohan. "Permainan blog seperti ini sudah melampaui batas. Saya tidak kata siapa yang melakukannya tetapi apa yang penting perkara ini bukannya datang dari Pakatan Rakyat ataupun penyokong kami" ujar beliau.

Blog-blog ini juga cuba melaga-lagakan para penyokong Pakatan Rakyat memfitnah kononnya penyokong Ustaz Idris kecewa kerana beliau tidak dapat bertanding.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad menafikan sekeras-kerasnya kononnya beliau kecewa tidak dipilih mewakili PAS di dalam pilihan raya kecil Bukit Gantang. "Saya sendiri sudah berada berkampung di Bukit Gantang sehinggalah pilihan raya tamat" tegas beliau ketika dihubungi.

Ustaz Idris juga berkata bahawa beliau kini telah turun menemui saudara-mara dan memberikan motivasi kepada petugas-petugas dan pengundi-pengundi untuk memastikan Barisan Nasional hilang deposit.

Blog-blog ini juga menggunakan satu lambang dengan nama "Bloggers Pembela Negara" dan slogan "satu suara, saru arah, satu akidah". Diantara alamat blog-blog tersebut ialah http://perakbangkit.blogspot.com, http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com, dan lain-lain lagi.

Blog-blog yang tidak diketahui kepunyaan siapa ini juga mengugut Nizar dengan perkataan-perkataan seperti "Kill Nizar!!", "Nizar Penderhaka", Nizar Celaka" dan bermacam-macam lagi dan yang paling teruk sekali, terdapat gambar-gambar lucah dengan tujuan mengutuk dan menghina Hj Nizar.

Saya dan blogger2 yang lain akan menentang sekeras-kerasnya amalan terkutuk ini.Ingatlah,Allah akan membalas setiap apa yang dilakukan.LAWAN TETAP LAWAN !!!!!!!!!!!

2 comments:

Anonymous said...

tukang-tukang fitnah ini akan bertemu Tuhan-Nya di akhirat kelak. Otaknya, telinganya, matanya, jari-jemarinya akan menjawab.

nasibnya buruk di dunia, juga akan buruk di akhirat. ini bukan doa, tetapi 'tukang fitnah pun tahu' jika dia pernah 'belajar'.

semoga kita dan mereka, sadar dan bertaubat.

Anonymous said...

lawan tetap lawan tp takyahla nak lawan ngan org bodo,buang masa jea..

Post a Comment