Followers

Wednesday, September 30, 2009

PRK Bagan Pinang:Isa menang mudah

dsc00818

Assalamulalaikum dan salam 1 Malaysia.

Kedua-dua calon telah diumumkan.Keputusanya,Isa lwn Zul.Ternyata telahan saya selama ini silap.Apabila saya mendengar kedua-dua berita ini,saya yakin Isa bakal menang mudah dan boleh mendapat majoriti yang besar.Mengapa saya berkata sedemikian?.Bukan niat saya untuk merendahkan keputusan pimpinan pusat tetapi kita bercakap soal strategi untuk menang dan saya dapat lihat disini faktor calon adalah faktor penentu kalah atau menang.

1.Isa merupakan anak jati Bagan Pinang manakala Zulkifli merupakan anak jati Lenggeng.Jika umno menggunakan isu anak tempatan,sudah tentu orang-orang disana mengundi Isa.

2.Zulkifli masih tidak mengetahui keadaan sebenar Bagan Pinang dan peluang inilah yang dinanti BN untuk menyerang Zulkifli.

3.Isa amat dikenali khususnya di Bagan Pinang namun walaupun title yang dipengang pj,namun penduduk disini tidak mengenali Zulkifli berbanding Isa.

4.Kita perlu ingat bahawa yang mengundi di sana bukan orang Pas sahaja tetapi terdiri juga org BN.Penduduk Bagan Pinang mahukan orang yang yang selalu berdamping dengan mereka dan bukan orang luar.

5.Zulkifli mungkin gagal menrik undi pos berbanding Ramli yang merupakan bekas tentera.Purata gaji tentera di bagan pinang hanya 700-1500 ringgit shj dan mereka mahukan orang yang boleh memperjuangkan nasib mereka.

Sekian dari saya penduduk Bagan Pinang

1 comments:

Hazwan Mohd Nor said...

Isa sudah menang din. PAS harus muhasabah sebaiknya ~

PAS perlu berubah jika mahu memerintah N9

Jika tidak semua anak muda akan beri sokongan pada BN semula ~

Post a Comment