Followers

Wednesday, October 13, 2010

Adam Lambert-Maruah kita dimana?


Siapa sebenarnya Adam Lambert?
14 Oktober 2010 merupakan hari malang negara kerana konsert Adam Lambert,artis yang dicop sebagai gay bakal membuat persembahan di tanah tumpah negara yang tercinta iaitu Malaysia.Nama sebenar 'beliau' ialah Adam Mitchel Lambert dilahirkan pada 29 Januari 1982 dan merupakan penyanyi Amerika dan pelakon dari Los Angeles,California.

Kenapa Adam Lambert?
Saya sampai hari ini berfikir kenapa Adam Lambert yang membuat persembahan.Kenapa tidak artis lain yang lebih baik dari segi adab dan tatasusilanya.Adam pernah mencetuskan kontroversi dengan melakukan beberapa adegan kontroversi di pentas Anugerah Award Amerika sebelum ini.Ekoran itu,rancangan televisyen Good Morning Amerika terbitan ABC di Amerika Syarikat membatalkan penampilan penyayi itu kerana menolak budaya liar penyanyi itu.Anda boleh membuat kajian terperinci tentang siapa sebenarnya Adam Lambert ini dan gambar-gambarnya boleh diakses di Internet.Anda boleh lihat betapa jijiknya perbuatan manusia yang bernama Adam Lambert ini.

Ada yang menyokong? Adam Lambert vs Maher Zain
Apabila ramai yang memberi respons dalam facebook.Ramai yang membantah tetapi ada yang menyokong atas pertimbangan tertentu.Ada yang beranggapan jangan terlalu prejudis dalam melihat sesuatu perkara.Saya setuju.Kita kena raikan.Malah mereka juga mengatakan walaupun Maher Zain datang ke UIA,ada juga penonton terjerit-jerit khususnya wanita.Betul,saya tidak nafikan.Kita bercakap soal siapa sebenarnya berada di atas pentas,bukan bawah pentas.Tidak pasal-pasal Maher Zain pun terlibat dalam kontroversi ini.Saya tahu maksiat boleh berada di mana-mana tetapi mengapa orang sebegini yang dijemput.Apakah Malaysia ketandusan artis yang lebih bermoral? atapun dalam konteks yang lebih besar, dunia? Ibarat rumah anda dikunjungi tetamu.Anda semestinya tidak mahu tetamu anda itu tidak beradab,tidak sopan dan sebagainya.Lebih-lebih lagi jika rumah anda dikunjungi oleh seorang gay dan dia melakukan perkara yang tidak sepatutnya di rumah anda.Apa respons anda?

Belajar dari Al-Quran
Lupakah mereka tentang azab yang Allah turunkan kepada Kaun Luth dahulu? Oh,Melayu mudah lupa tetapi Islam tidak pernah lupa.Allah membinasakan mereka dengan jeritan yang kuat apabila terbitnya matahari dan menimpakan mereka dengan batu bertalu-talu.Inilah pengajaran yang perlu diambil jika kita benar-benar beriman kepada Allah.Islam itu bukan hanya pada kata-kata tetapi pelaksanaan.Dimana maruah kita sebenarnya?

(Demikian juga) kaum Lut telah mendustakan peringatan dan amaran (yang disampaikan) oleh Rasulnya). Sesungguhnya Kami telah menghantarkan kepada mereka angin ribut yang menghujani mereka dengan batu, kecuali keluarga Nabi Lut, Kami selamatkan mereka (dengan menyuruh mereka keluar dari situ) pada waktu jauh malam – Sebagai limpah kurnia dari Kami. Demikianlah kami membalas orang-orang yang bersyukur. Dan demi sesungguhnya Nabi Lut telah memberi amaran kepada mereka mengenai azab seksa Kami; dalam pada itu mereka tetap mendustakan amaran-amaran itu
(Surah Al-Qamar: 33 -36)


~Mahasiswa hari ini,pemimpin masa hadapan~

2 comments:

Panas2hot said...

negara kini semakin hancur... artis barat diagung2kan...judi & zina jadi hiburan...

fikir2kan lah wahai pembaca sekalian...

syera mohd said...

stuju dgn anda....
AKON sebelum ini buka baju semasa konsert di m'sia...
adam lambert ni ntah apa pula aksinya...
berprasangka kah saya?
tapi takkan kita x dapat agak pengaruh apa yang bakal dibawa olehnya??

Post a Comment